torsdag 11. mars 2010

FORSINKET PROSJEKTUKESKILDRING

Søndag 28. Mars var det endelig duket for prosjektukestart for min, Børge, Simen og Erlends del. Vi spiste god søndagsfrokost, før vi pakket inn i bilen til Erlend, som viste seg å være ganske mye mindre enn eieren selv hadde berettet at den var. Litt snurt for at jeg bare fikk ha med meg ett par ski, og dermed ikke valgte de hjemmelaga pga allsidigheten, satte jeg meg inn i baksetet med Denne Simen, og av gårde dro vi. Den dårlige stemninga varte selvfølgelig ikke lenge, og allerede på Statoil i Bossekopp hadde jeg latterkrampe. Den varte for så vidt, tja, stort sett helt til vi kom fram til Bjørkliden. Målet om å stoppe på hver eneste Statoil gikk litt i vasken, da Børge etter hvert var redd for hjerteflimmer pga koffein, samt at vi ble rimelig tissatrengte hele gjengen.
Vi spiste spaghetti og så litt på tv, før vi gikk å la oss stræk ut hele gjengen. (Intern humor, hurra).

Mandag startet vi med å kjøre til RIKSGRENSA. Her var det lite snø, og det svarte overhodet ikke med forventningene (hovedsakelig forventningene til de tre glade gutter). Vi kjørte derfor til Abisko, hvor skogskjøringen skulle være rimelig FORRYKENDE. MEN, det viste seg at det var heisen faktisk ikke åpnet enda! Var generelt lite snø i alle annleggene, men her var det så blåst på toppen at de ikke hadde åpnet for skikjørere enda. Siste del av dagen ble derfor tilbringt i Bjørkliden, på gode gamle trakter. Bakkene var blitt en del slakere siden sist gang jeg var der!!

Tirsdag sto jeg over å bli med gutta til Riksgrensa, da mine frostskada tær ikke var så glad i det trange miljøet i skistøvelen min. Etter å ha varma innerskoen dro jeg å kjørte i Bjørkliden hele dagen, alene. Alene med latterkrampe i heisen = mange rare blikk….

Onsdag kjørte vi til Narvik. OK skikjøring i fint vær. Pga mye kunstsnø var det rimelig isete i bakken, så her var det bare å TJØKKE på for å få kanten ordentlig med, og ikke glippe festet. Gutta gikk opp til Linken på toppen av Narvikfjellet, mens jeg drev med selvmordsforsøk i skogen og trente på å ligge på kant.

Resten av uka tilbrakte vi i Bjørkliden og på Riksen Abisko åpnet ikke mens vi var der, noe som var litt kjipt, menmen. Jeg har stortsett bare trent på å kjøre fort og ligge på kant. Merker at skiene mine ikke er så glad i det, de blafra som bare det! Menmen. Roald, Marius, BJ og Hallstein kom på besøk, for de bomsa rundt med tog. Skikkelig trivelig. Simen kjøpte seg nye ski, og vi spiste bare god mat (bortsett fra RISEN Børgemannen lagde, som ble til risengrynsgrøt). Børge bakte kake, og la stræk ut etter å spist for mye godis. Erlend vimsa bort det meste, men fant det igjen, og vimsa det bort igjen. Jeg flirte stortsett bare, og Simen var bare fin.
Hurra for pjusk, kake og ski! Flotte tilstander.

Kunne skrevet opp og i mente om morsomme hendelser og uttalelser, men dropper det. Storkosa meg på tur med ”gutta” og skulle gjerne sett at bomseuka varte en uke til!

Hadde egentlig tenkt meg hjem for å overraske verdens fineste mamma og verdens fineste kjæreste, men etter å ha tilbragt en hel dag på flyplassen, pga dårlig vær, ble hele turen kansellert siden jeg måtte dra hjem i dag pga turplanlegging til Lyngen i morgen.

I morgen skal jeg også for øvrig padle havkajakk, noe jeg gleder meg veldig til. J

STOR KLEM FRA THERESE, SNART 21

(Bilder kommer når jeg får de hos Børgemannen!)

1 kommentar:

  1. Flott oppdatering. Gleder mæ til bilder kommer. Tenk at du nesten kom hjem en tur. Æ e glad æ ikke viste om det før etterpå. Klæm Mams

    SvarSlett