onsdag 28. oktober 2009

Tur: Padletur i Altaelva


Da var det endelig duket for at moutainering´s padletur. Guide, Peak og Off-piste skulle på tur ilag, og ble delt inn i to grupper. Min gruppe, som hovedsaklig besto av off-piste elever (pluss Lars Gaute, og ett par jenter som gjerne skulle ønske de gikk off-piste...) fikk æren av å ha Oddis som lærer med på turen.
Jeg padlet med Halstein, da Morten, som egentlig var min padlepartner feiget ut, noe som igrunnen kanskje var like greit, siden Halstein hadde gjort dette en gang før! 
Turen skulle bare vare i to dager, noe jeg egentlig tror var nok for de fleste. Det er strengt talt begrenset hvor gøy det er å padle i stille vann, time etter time! Heldigvis var det litt action innimellom, bla ett stryk vi egentlig skulle befare før vi padlet det, men vi, tøffe som vi er (vi leker ikke off-piste!) padlet bare i vei. Kan trygt si at jeg var våt, helt inn til undertøyet, men vi velta ikke (noe jeg er MEGET takknemmelig for!)

Turen var veldig trivelig, litt kaldt da vi våknet til snø i gapahuken dag 2, men såpass tåler man! Veltet heller ikke iløpet av turen, så må vel nesten si meg svært fornøyd. 

(turoppdateringen er litt på etterskudd)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar