torsdag 22. oktober 2009

Gruppetur: Lyngen

DSC06573.JPG.jpg

Plass til alt mulig i hele verden i pysjelysj!

Tirsdag til torsdag etter høstferien hadde alle mountaineringklassene noe man kaller gruppetur. Da slår du deg sammen med hvem du vil, og gjør hva du vil. Det var lenge avtalt at jeg og Rags skulle til Lyngen, for å kjøre ski og slippe telt en tur. Det endte med at Simen (fra Bodø), Morten (fra Telemark) og Børge (fra STUBBAN!) slengte seg med.

Vi dro til hytta til verdens fineste paps på mandagsforettermiddag, da planen var at vi ville ha hele tirsdagen til å kjøre ski. Tirsdagen startet med at jeg rygget løs stein/sand/ettellerannet under stakkars pysjelysj, så, etter en sintesamtale med min fag, desperat ringing etter min kjæreste som har en smule mer peiling på bil enn meg (tenk å ha med seg tre gutter på tur, hvorav ingen har peiling på bil!!!), trøstesamtale med ekstrapappa og noen nervøse utbrudd fra min side (”rægninga på å fikse d hær kommer sikkert på ti tusen krone!!”) kom vi oss til bilverkstedet på Lyngseidet, hvor verdens tre søteste gamlinger fikset pysjelysj, og trøstet oss med at dette var noe som fort kunne skje. Det ble lite skikjøring den dagen, men vi kom oss opp i ei lita fjellside hvor vi fikk lufta skiene litt og kjørt litt pudder.

Onsdagen ble det mye kjøring fram og tilbake, da vi egentlig hadde tenkt oss på Kavringtinden/Steindalstinden men mesteparten av snøen var blåst bort fra dagen i forveien! Så vi kjørte tilbake til Lenangen, og fant fjellet vi nå har døpt til Stemningsfjellet. Skikkelig morsom nedkjøring, men utrolig bra snø. Dit blir vi garantert å dra tilbake til.
 

DSC06627.JPG.jpg

Hurra, vi har kjørt ski!


Torsdag kjørte jeg og Børge til byen, siden det ikke var plass til han i pysjelysj. Rags og  Simen fikset hele hytta, fine som de er, mens Morten lå å sov..

Alt i alt, en skikkelig trivelig hytte/ski/gruppetur med masse god mat, tv-titting, og badstukos!

(bildene er lånt fra Rags (uten enkli å spørre. Sorry baby! Murs!)

FØLER OGSÅ AT DET MÅ NEVNES AT JEG NÅ ER OPPE I HELE NI SKIDAGER!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar