mandag 3. mai 2010

Snaaart slutt!

Da var både aller siste linjefagstur, skoletur og valgfagsdag ferdig! Den siste tida her går jammen meg fort!!

På linjeturen avsluttet vi som vi startet. Noen til sykkel, noen til fots, bare 2 km unna skolen. Her campet vi på barmark, hadde bål hele dagen og spiste stortsett hele dagen også. Veeeldig likt starten av året, bare at denne gangen gikk praten i ett. Utrolig koselig å mimre om "gamle dager", le av ting og bli litt triste over at det er ferdig. Vi hadde evaluering med Bjørn og Oddis også, hvor det stortsett kun var positive tilbakemeldinger, og det viste seg at året hadde levd opp til forventningene for absolutt alle i klassen. Alle er metta på skikjøring, og det er vel bevis nok på at 17 skiglade gutter og jenter har fått nok skidager iløpet av sesongen! Og ikke nok med det, i oppsummeringa kom vi fram til at bare EN av skidagene vi har hatt i regi med Off-piste har det vært dårlig snø!! SLÅ DEN!
Vi overnatta ute under åpen himmel, og gikk å la oss til godt vær. På morgenen våkna jeg av at soveposen min var dekket av snø, og at det meste var rimelig vått. Vår sa du? Nei, - ikke riktig enda.

Siste skoletur, en såkalt "vårmix-tur", gikk til Jøkelfjord. Her skulle vi, som navnet tilsier, mixe litt fra alle linjefagene. Det som sto på programmet var fisking fra båt, hundekjøring i slede eller på ski, skikjøring, padling, fotografering og å besøke lakse-bedriften i Jøkelfjord. Det var også en slags være-til-anordning, for de som bare ville slække og nyte livet. Desverre var ikke været helt på vår side på dagen når vi kom. Folk befant seg stortsett bare inne i teltene, mens jeg, jeg ble headhuntet av John, FLYT-læreren, til å være med på padlingen, "siden-jeg-hadde-padla-før". ;) Så jeg ble med da, men det var ikke veldig morsomt, siden det snødde vannrett rett i annsiktet mitt, og jeg kunne padla me goggles. Det var bare ei som tippa, og hun tippa i tillegg akkurat etter at hun hadde satt seg i kaiakken, så hun fikk liksom ikke prøvd så mye. Alle padla uten tørrdrakt, litt skummelt, men føler jeg har rimelig kontroll nå, så det gikk veeldig bra.
På kvelden ble det kos, snøballkrig, grilling, allsang med gitar, og stort bål, - i ekte Øytun stil.
Dagen etterpå ble jeg med på fisking med Jakt&Fiske-læreren. Kan med handa på hjerte si at jeg aldri har vært borti noen som er så oppriktig interessert i å lære bort det å fiske!! Her fikk vi innføring i alt fra konstruksjonen på fiskestanga, til hvordan man best skal pilke for å vekke interesse hos de forskjellige fiskeartene. Med min tålmodighet gikk jeg lei ganske fort, men da vi fikk en steinbit ble det straks mye morsommere! Fy flate så stygg de fiskene er!!!
Etter å ha pakka leir dro vi hjem igjen til Øytun, og potetballer (komle, raspeball, klompe, kompe, you name it...)

Denne helga har vi hatt frihelg, som betyr at det er lovt å konsumere alkohol fult lovlig, så lenge du ikke er på skolens område. VI var derfor en hel gjeng som hadde leid oss inn på Rica nede i City. Jeg og Mathilde hadde laga oss hjemmelaga tyrker, og det var sterkt medvirkende til at det ble tidenes kveld, og veeeeldig mye å le av i etterkant.

Idag har vi hatt siste valgfagsdag. Ingen var spesielt gira på å padle, så vi satt bare i fjæra med bål og wienerbrød faktisk! Koselig, spesielt siden vi hadde med oss gitar som vi satt å spilte på.
Vi har også vært nede i city og sett på fotoklassens fotoutstilling, hvor hver elev har 4-8 av de beste bildene han/hun har tatt iløpet av året. Utrolig mange stilige bilder! Korøvelse har vi også hatt, til skoleavslutninga på lørdagen.

Så nå pakker jeg bare, veldig trist og vemodig å pakke, for da er liksom alt så ferdig. PAppa kommer på fredagen og skal være her på avslutninga mi, det setter jeg stor pris på, veldig koselig at han kommer og får ett skikkelig innblikk i hvordan det har vært for meg dette året!

Bildene har Mathilde tatt. :)

1 kommentar:

  1. Har vært kjempefint å følge med på året ditt, søta! Har fått mæ mang en latter, og blitt kjempeimponert over alt du har gjort (har til tider hørtes fryktelig slitsomt ut, men for all del: GØY!). Kos dæ masse lamme alle vennan dine de siste dagan. Glede mæ til å få dæ hjem igjen! Stor klem <3

    SvarSlett