tirsdag 18. august 2009

Alta, - here I am!

Hola burritos!

Igår pakket min prinsessevenn, Ragzerony og meg inn i vakre lille pysjelysj vendte nesen mot Alta. Her skal jeg tilbringe nærmere ni måneder, og prøve å bli kvinnenes svar på Lars Monsen!

Etter å ha slått ny rekord fra Tromsø - Breivikeidet (32 min!!) rakk vi fergene med gooood margin. Turen til Alta var fylt med mye moro. Bla. stadig påpekninger fra Ragnhild om at det er nok lurest å holde blikket på veien, meningsfylte diskusjoner om hvorfor vegmerkningsbilene slipper ut "skum" mens de merker (hvorfor gjør de egentlig det?) og ikke minst hvor lang tid det ville ta å komme oss til Alta. Vel, det tok nesten seks timer!

Da vi kom fram kom vi akkurat til vaffelkakepartyet! Iogmed at vaffler er den beste kaka jeg vet om, var det nok til at hjertet mitt banket litt fortere for Øytun allerede!

Ble innstallert på internatet Perscha (eller noe sånt), på enerom som jeg hadde ønsket. Kvelden ble brukt på å presantere seg selv x-antall ganger, og ellers bare surre rundt å prate med folk. 
Øytun KRYR av hyggelige og åpne mennesker, og her er det virkelig mange forskjellige personligheter!

Idag har vi vært i det ene av Alta´s sentrum. Vet ikke helt hva det heter, men vi var der det var to remabutikker, en jysk og en intersport... ;)

Senere er det "åpningsmiddag", med en del informasjon. Allerede på fredag skal vi på tredagerstur til Orros, og etter det går det slag i slag med turer. 
Er sålangt ikke i tvil om at dette er helt riktig valg for meg i år!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar