torsdag 27. august 2009

Tur: Gampvatnet

Klar til å sykle, utenfor skolen. Bjørn, meg og Marius
Har du noengang spist kebab på tur? Har du noengang pakket til tredagerstur i en 40 literssekk?

Tredagerstur med terrengsykkel med OP-klassen: Pakke akkurat det samme som jeg hadde med til Orros i 65 literssekk i 40liters sekken min. Vondt i rumpa. Sykle over elver. Sykle over røtter. Lage sjusteinsovn og grille kebablefser, samt grille kjøttdeig på kebabspyd på bål. Verdens beste kebabdressing. Odd Erik, den fortsatt kjekke linjelæreren vår som er kokk, -hurra! Fiske og få fem fisk (og miste en sluk). Masse kos. Sykle på topptur i ti timer. Ha enda mer vondt i rumpa. Progresjon på sykkel. Bratt læringskurve. Tryne og nesten knuse venstre kne. Massasje. Bålkos. Latter. Sykle over myr. Være våt på beina. Takknemmelig for selskinnsko. Grille torsk, pestopoteter og grønnsaker på bål i aluminiumsfolie. Bjørn, fantastisk mann og lærer!! Sove i telt mellom Mortens stinkende sokker og Børges genser som luktet våt hund. Myggstikk. Sykle på vidda! Sykle ned steinbakker jeg aldri hadde tenkt at jeg kunne klare. Glise fra øre til øre, og være verdens mest førnøyde Therese.  Sykle litt på asfalt. Ha vondt i kneet. Være blå, men allikevel så fornøyd. Fortelle historier om bilkjøring (=da Thess rygget rett i pappas volvo; ”koffør i guds navn har du stilt bilen din rett bakom min?!”), få kallenavnet rygge-Therese.  Mer massasje og kos. Sovne rundt bålet. Være masse ute. Sliten. Grille brødskiver med ost og skinke på bålet. Være en del av en supergjeng! Spise sjokkis med goood samvittighet. Konglekrig med Hallstein. Ufrivillig konglekrig med Stian og Yngve. Punkteringer (men ikke meg!).

Utslitt, men veldig veldig veldig fornøyd (og hekta på terrengsykling)

Sitter igjen med så utrolig mange gode minner og inntrykk, og LÆRDOM allerede etter denne turen. Håpe stikkordene mine gir dere litt innblikk i hvor fantastisk jeg har hatt det på turen!

Meg og Stian på basecampen vår

Sjusteinsovnen vår, med kebablefser

Kneet mitt, etter tre dager!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar