fredag 11. september 2009

Better things to do!

Har skjedd en del siden sist gang jeg blogget. Bla har vi vært på Alta Museum og sett på helleristninger. Mange helleristninger. Svært mange. Av stortsett samme motiv..
Så moro synes vi det var :
Meg og Mathilde

Vi har feiret Roberts bursdag, han fylte hele 19 år, og vi ga han en kjempetrashy barbiedukke i bursdagsgave! Bursdagen ble feiret på Haldde, internatet han bor på, hvor bla også Stian og Even i klassen min bor. Der var det fult hus, og vi fikk servert kake og godis. Så glad ble han for gaven: 

Vi har hatt elevkveld, hvor temaet var "Flukten fra dyreskogen", og man skulle kle seg ut som "dyr eller noe fra villmarken". Jeg og Morten i klassen buddyet opp og kledde oss ut som larver. Ganske originalt, og utrolig morsomt. Legg spesielt merke til larveøynene mine. Er jeg ikke lekker i denne kostymen så vet ikke jeg!!



Vi har hatt klatring valgfag, og vært på buldretur på Komsatoppen, som ligger i rett utenfor City. Vi var også en dag i høgskolehallen og klatret på topptau og øvde på led. Det vil si, for dere som ikke har så mye peiling på klatring, å klatre opp topptauet. Det er litt skummelt, men føler jeg har rimelig dreisen på klatringen nå så gikk overraskende bra!
Vi har også vært på rapellering med klassen, noe som var kjempetøft men også litt skummelt. Rapellering er minst like morsomt som å klatre oppover! Ragnhild synes det ble litt for skummelt og litt for høyt, så etter vi var ferdig i Salkobekken, hang vi opp topptau i gymsalen og rapellerte litt der.

Vi har de siste to dagene hatt linjefag, så i går lagde vi sykkelløype i Øytunbakken, med doseringer og div. hopp og tre-hindre. Er ikke alt der jeg føler meg.. kremt.. helt komfortabel med å prøve enda, men kanskje det kommer etterhvert! 
Idag har vi vært på Skoddevarre, fjellet/haugen bak Øytun. På rundt 450 m. Der syklet vi downhill med skolens downhillsykler. Dette var noe som var rimelig anerledes enn å sykle på min sykkel, som bare har demper framme! Helt sinnsykt artig, men litt skummelt det også. Hehe. :) Men blir nok mer av det!

Neste uke suser vi på femdagerstur. Skal sykle asfalt fra Øytun og ut til Nuvsvåg, hvor vi skal møte peak/guide som går på bre der. Planen var opprinnelig å prøve å få kjørt litt ski allerede da (det gjorde de i fjor), men værmeldingen er ikke helt på vår side, så blir nok dårli med skikjøring. Men vi har så og si planlagt abstinenstur til store Haldde, hvor det ligger litt snø igjen fra i fjor. Abstinensene i klassen er rimelig sterke, og de aller fleste går bare å håper på at snøen skal komme, helst i går.

Ellers går livet på Øytun som vanlig, i ett. Storkoser meg fortsatt, men merker at det har gått tjapp-tjapp-tjapp helt siden jeg kom hit. Blir en del mindre søvn enn det jeg er vant til (så nå er jeg vel på det tidspunktet som er normalt for en 20 åring å legge seg på....), men man vil helst ikke gå glipp av noe!
Vi har det utrolig trivelig på internatet vårt, og det er støtt og stadig noen som har bakt brownies, muffins, eller noen som spanderer noe godt. Det har etterhvert også blitt orden på vaskingen, og Morten har, til alles store glede, begyt å ta av seg skoene når han går inn! For dette var tydeligvis ikke en selvskreven regel fra før av...
Rampestreker er noe som ofte blir utført her på Øytun. Vi har blandt annet stjelt alt dopapiret til Bæskades (ett av internatene), knytt alle skoene i gangen til Skoddevarre (et annet internat) sammen i hverandre, tapet en sovende Børge med gaffatape pluss mye mer. En dag våknet vi opp, og på vei til frokost registrerte vi at noen hadde vært to trær inn i stua vår!! Vi har startet å låse ytterdøra nå. Hehe. :)

Kommer hjem helga 18-19 september, eller noe sånt. :)

(PS, Gratulerer med dagen til verdens beste pappa som blir enda ett år nærmere 60 idag! Kjempeglad i deg pappan min)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar