mandag 21. september 2009

Tur: Fra Alta til Nuvsvåg

På fem dager skulle vi komme oss fra Øytun til Nuvsvåg på sykkel, langs asfalt. For dere som ikke er like kjent i Finmark som meg (kremt) vil dette si 14,3 mil på asfalt! Rumpa mi sa au lenge før vi i det hele tatt var kommet i gang. Men etter å ha gjennomført hele turen, kan jeg med handa på hjertet si at dette var en av de fineste turene jeg har vært på, og det begynner jo og bli en del av de!

Vi har vært på en topp hver dag (bortsett fra Torsdag, som vi tilbragte stortsett hele dagen på butikken i Nuvsvåg for å restituere.. (les: spise sjokolade)), og har til sammen gått en plass mellom 2500-3000 høydemeter. Vi har syklet dagsetapper som var så lange at jeg måtte bli skikkeli sinte-Thess på slutten, for jeg var helt tom for energi (da var det ikke mange pene ord som kom ut av munnen min!), vi har syklet dagsetapper som vi ler av i etterkant, vi har kjørt Johanna til legevakten, hvor hun deretter ble sendt til Tromsø og mamma på nevrologisk (det går bare bra med henne nå :), vi har, i ekte OP ånd, kost oss masse, det har vært dager med mye hud, dager med lite hud, og det har blitt utdelt mannepoeng til den store gullmedaljen (Roald leder så langt tror jeg!). Vi har hatt fint vær, vi har hatt dårlig vær, vi har rullet i snøen (!!), og vi har badet i sjøen (ikke vi egentlig.. Bare Aina og Åsbjørn).

Uka ble avslutet i Tromsø, hvor jeg ikke kunne fått en bedre slutt på en fantastisk uke, for hvem andre enn VERDEN BESTE KJÆRESTE ventet hjemme på meg da jeg kom hjem? JO, MIN JA!

Neste OP tur er padletur sammen med peak/guide om ei uke. Først er det solotur og klatretur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar