fredag 27. november 2009

Tur: Levi med mountainering og FLYT

Tidlig onsdagsmorgen, etter så vidt å ha pakket ut fra forrige ukes tur, og slettes ikke fått vasket noen klær, var jeg igjen klar for tur. Bussturen gikk til Levi, hvor to hele dager skulle utnyttes til skiteknikk, og å få rast litt fra seg, siden det har vært lite snø her i Nord. Klassene som dro var Off piste, Peak/Guide og FLYT.
Bussturen til Levi besto for det meste av soving, for alles del. Jeg og Halstein var partnere på bussen, og jeg måtte gjennom hele turen høre på Hellbillies og andre minst like rare band og artister. Dette tiltross for iherdig hinting til Halstein om at volumet på MP3spilleren hans kanskje var litt vel høyt.. ;)

Da vi kom fram var det bare å få utlevert heiskort, og løpe bort i bakken. HERREGUD så fint det var! Skikjøringen på onsdag besto for min del bare av frikjøring, og litt individuell skiteknikk, siden de som ikke hadde kjørt så mye på ski hadde førstepri på lærerne. Fikk imponert Erik, Henrik og Børge med min fantastiske stil over hopp. For ikke å snakke om alle lydeffektene jeg klarer å komme med iløpet av en tur ned fra toppen! Vi inntok også tidenes hamburger som middag, dobbel hamburger i Finland er ikke helt det samme som dobbel hamburger på Burger King. Her var det dobbelt opp av alt i hele hamburgeren.
Når skibakken stengte, kom bussen og hentet oss, før vi ble kjørt til en gammel gård som var pusset opp, hvor vi skulle sove.
  Her tok vi badstu, snøbadet (for de som turte det..) og ellers bare kosa oss med mye hyggelig prat. Det ble rimelig tidlig kveld på alle! Jeg og Børgemannen delte rom, og Børge skulle absolutt ha vinduet HELT åpent, siden han hadde med verdens største vintersovepose! Kunne like gjerne sovet ute, så kaldt var det inne på rommet. Men sov veeeeldig godt da. J

Torsdag fikk vi ferske rundstykker til frokost før vi pakket sammen og kjørte av gårde til bakken igjen. Nypreppa løyper, og kun Øytunelever i bakken. Klokka elleve skulle vi ha skiteknikk, og vi som kjører alpint (er ikke så veldig mange av oss..) skulle ha Oddis som lærer. I nesten to timer øvde vi på å ligge på skjær, kortsvinger, og ikke minst; posisjon posisjon posisjon. Bindiga mi KNAKK under en av øvelsene, så er litt krise i leiren her nå. Går fortsatt ann å kjøre på den (enn så lenge), men det er jo uaktuelt å dra på tur med den. Så får se hva jeg finner ut.
Teknikken ble mye bedre iløpet av dagen, og det feiret jeg og Børge med solboller og smultringer på kafeen! Hurra!

Hjemturen ble brukt til skifilmen ”Eyes wide open” og soving. De fleste var rimelig utslitte etter to harde dager i bakken.

Gleder meg til fortsettelsen, på ski med verdens herligste OP-gjeng og to flotte lærere!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar