torsdag 5. november 2009

Rolige dager

Livet er fint på Øytun! Meg og Henrik er ute å leker


Vi er inne i en litt rolig periode her på Øytun. De siste ukene har det ikke vært noe turaktivitet i det hele tatt for de aller fleste klassene, og generelt vært mye inneting som har blitt gjort. Vi har bla (i tillegg til å holde på med skiene våre, for Off piste´s del) hatt turmat-workshop. Hvor vi smakte på en rekke ”bomber”, og annen energirik mat som kan være ett bra alternativ til brødskiver på vinterturene. Vi har hatt evaluering, individuelt og klassevis. For min del var det de samme tilbakemeldingene som jeg har fått hele barne-, ungdomskolen og videregående. Noe som var bra! J

I dag har vi hatt valgfag, praktisk arbeid sto på timeplanen, så jeg har bært, stablet, forbannet, slitt med, fått vondt av; ved. Ved ved ved i tre timer. Reine styrkeøkta.

Nå er det ikke lenge til vi drar til Russland (Rushland som alle som ikke er fra nordnorge sier..). Vi skal ha aksjon for å få inn penger/gamle klær/leker/ting i morgen, og på lørdag, før lørdagskvelden avsluttes med Flyt´s elevkveld, hvor temaet er beach-party!

Ellers trener jeg en del for tiden. Har faktisk kastet en del ball (les; HANDBALL HJERTE HJERTE HJERTE), og jeg var nok verdens lykkeligste menneske, den dagen jeg og Rags dro til byen for å kjøpe oss en deilig toerball, med ekte harpiks klister som vi leker oss med i gymalen. Utrolig artig og bare leke seg, uten alvor i det hele tatt. Handball har jeg virkelig savnet. Kan forresten meddele at underarmen er inntakt fortsatt!!

Man skulle kanskje tro at når vi har så lite felles aktiviteter, burde man klare å holde rommet sitt ryddig? Så feil kan man ta. Her er rommet mitt på en god dag, sett i forhold til hvordan forholdene har vært der inne  de siste ukene! (ikke bli sint, Mamma og pappa!)

Bør også nevnes at i helga som var, var det frihelg. Vi benyttet anledningen til å leie hotellrom i Alta sentrum, for å dra ut (er ikke lov med alkohol på skolens område, må vite). Kvelden var for min del sinnsykt morsom, selv om utelivet i Alta kanskje ikke er det helt store. Lørdagsformiddag benyttet vi anledningen til å dra på loppis, og jeg kjøpte denne fantastiske blomsten for å ha på stuebordet, MED potte, for kun 10,-! (Noen prøver å overbevise meg om at den ikke engang var verdt sådan, men se på den da, ville ikke du hatt en slik i stua!?)

Fiiineste blomstern!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar