søndag 8. november 2009

Vi som bor på Pæska

En aldri så liten presentasjon av den fantastiske gjengen jeg bor sammen med på Pæska!

MATHILDE - foto
Ingen Mathilde på Pæska, stortsett ingen Therese der heller. Vi er like enige om stortsett alt, har like mye støv på hjernen og prater om det meste!

EIRIK - guide
Eirik er verdens største gullklump. Sier aldri nei uansett hva man spør han om, og pjusker hvem-det-måtte-være når det måtte være. I likhet med Mathilde ler han støtt og stadig av mine fantastiske ord, og ”bisk”, ”sovna av” og ”så fin du e!” blir ofte brukt.

JOSTEIN - arktis
Jostein er verdens høyeste, og på topp ti lista over trivelige mennesker i verden. Rett og slett. Tiltross for at han og Morten støtt og stadig gir meg nye kallenavn, er jeg veldig glad i dem begge to.

MORTEN – off piste
Når Morten ikke er verdens slappeste og mest ”care-person” i hele verden, er han en moroklump å være sammen med. Prøver hver uke om å overbevise meg om at ”bitch” ikke er ett skjellsord, men ett ord han bruker for å vise at han setter pris på meg. Nuvel.

LARS GAUTE – peak
Lars blir aldri sint,
  - tiltross for at han er trønder. Særs likende kar.

EIRIK ”LOGGOM” – arktis
Verdens mest harry trønderdialekt, en alltid glad og fornøyd. Om pysjelysj er feilparsjhkert er Eirik snar med å bemerke det. Ellers elevrådsrepresentant med kontroll på det meste. Har forresten fylt opp fryseren vår med div. Harer, ryper…

JAREK – Jakt og fiske
Sover for det meste. Sier hei hundre gang om dagen og er ellers veldig snill.

THERESE – arktis
Oftes sett sammen med Hedda, på vei ut døra for å gjøre noe faenskap med noen. Særdeles trivelig, som man også kan prate med alt om. Vegg-i-vegg nabo.

HEDDA – peak
Hvor er buksa mi, hvor er skjorta mi. Hedda har sjeldent kontroll på hvor tingene hennes er. Sammen med Therese, genihjerne når det gjelder å klekke ut faenskap.

INGRID – flyt
Ingrid setter brødskivene sine med makrell i tomat overalt. Tar gjerne med seg radioen sin på do, og synger stortsett hele tiden. Veldig søt.

HEIDI MARIE – hundekjøring
Oftest sett på vei ut av døra med rideklær på vei for å trimme nabogårdens hest. Nei vent, stortsett kun sett da.

ELIN – hundekjøring
Elin er fra Sørreisa, og banner minst tre ganger iløpet av en setning. Stortsett enig uansett hva man sier, og taper alltid når vi konkurrerer om å komme først til toastjernet i lunchen.

1 kommentar:

  1. THERESE - off piste
    Therese har verdens nydeligste smil! Når hun smiler kan jeg ikke annet enn å smile tilbake. Og det er umulig å ikke bli fortapt i de magiske øynene hennes som har alle havets farger.
    Hun tenker alltid på andre og får frem det beste i alle. Jeg føler meg som verdens heldigste når jeg er sammen med henne. Hun blir aldri kjedelig, og jeg kunne bare sett på henne i timevis. Det finnes ingen som henne, ingen som på noen måte kan måle seg. Therese er rett og slett verdens beste!

    SvarSlett