fredag 8. januar 2010

Tilbake i himmelen

Det er nå tre dager siden jeg kom til Øytun. To av de har jeg vært på ski. Ingen kan si at klasserommet, og skolehverdagen min ikke er behagelig!

Onsdag var det linjefag. Peak/Guide og OP tok buss til Leirvassbotn, som er ca 40 min kjøring nord for Øytun. Vi ble sluppet av bussen, og til alles store "glede" var det -28 grader der vi startet fra!! Det var så kaldt at fellene krympet!!!! OP skulle kjøre ganske mye brattere enn P/G, så vi skilte lag stortsett helt fra start. Tror vi alle merket at det har vært juleferie, og med Bjørn i superform, spurtende framst var det nok flere enn meg som pesa som en flodhest den første halvtimen. Oppover høyden ble det heldigvis varmere.
Dagen var veldig lærerik, med mange stopp for å grave i, kjenne på, hoppe på og klappe på snøen. Vi skal i midten av Januar ha skreddag for hele skolen, hvor vi skal være instruktører, så vi lærte mange fine måter, både for oss selv, og for å lære bort, til å bli klokere på snølaget. Nedkjøringen var morsom, og etter å ha pugga posisjon hele jula gikk det overraskende bra!

Idag har vi hatt valgfag. Vi har startet på nye valgfag nå, og jeg har ski og telemark. Teknikktrening i bakke, veeeldig lærerikt.
Vi er hele 45 stk, så jeg var litt usikker på hvor god oppfølging vi kom til å få. Men det viste seg at vi som kjører rando fikk egen lærer! Og vi er bare seks stk!!! Lykke!! Så Odd Erik har masa på oss i hele dag. Knær over tær, ubehagelig i leggen, rett overkropp, ikke falle bakpå med overkroppen. Armene med, enkelt, dobbelt stavsett, krumme ryggen, - YES!! JEG FIKK TIL!
Utrolig artig når man får til! Og endelig, ENDELIG har jeg blitt kvitt det å henge bakpå i skoen. Overkroppen faller fortsatt litt tilbake, men det er hvertfall stor forbedring. Hurra meg durra.

Så ja, det var veldig fint å komme tilbake til Øytun.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar